Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

klasa techniczna drogi – S,
prędkość do projektowania – 130 km/h,
przekrój poprzeczny – 2×2 pasy ruchu + rezerwa pod trzeci pas,
szerokość pasa ruchu – 3,50 m,
szerokość pasa awaryjnego – 2,50 m,
szerokość poboczy o nawierzchni gruntowej – 1,25 m,
szerokość pasa dzielącego (z opaskami bez rezerwy pod 3 pas) – min.5,00 m,
kategoria ruchu – KR7 (do weryfikacji na etapie kolejnych faz dokumentacji),
nośność nawierzchni – 115 kN/oś,

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Faza 1 – 14.03.2024 – 14.12.2025
2. Faza 2 – 15.12.2025 – 14.05.2028
3. Faza 3 – 15.05.2028 – 14.08.2030

Inwestycja obejmuje w szczególności:

FAZA PIERWSZA o charakterze wstępnym: 

Etap 1 – przygotowanie danych wyjściowych: 
  • Analiza materiałów wyjściowych wraz ze Studium Korytarzowym wykonanym przez GDDKiA w 2021 r., zebranie i analiza materiałów archiwalnych; 

  • Inwentaryzacja terenu poprzedzająca wstępne rozpoznanie i określenie kluczowych uwarunkowań obszaru objętego zamówieniem; 

  • Pozyskanie z dostępnych baz danych informacji o terenie objętym zamówieniem; 

  • Przygotowanie mapy terenu z zaznaczonymi charakterystycznymi obszarami; 

  • Ustalenie hierarchii i kryteriów wyboru wariantów; 

  • Opracowanie wariantów wyjściowych trasy i niwelety, opracowanie analiz i prognoz ruchu oraz rekomendowanie Zamawiającemu 8 wariantów w celu podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie wyboru wariantów do dalszej analizy; 

Etap 2 – opracowanie wariantów wyjściowych:
  • Uzupełnienie rekomendowanych wariantów o sposób powiązania z istniejącym układem komunikacyjnym oraz wskazanie lokalizacji MOP;

  • Wstępne określenie wskaźników rzeczowych i kosztów finansowych; 

  • Przeprowadzenie oceny wpływu planowanej drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego. 

  • Przygotowanie materiałów do prezentacji społecznych oraz przeprowadzenie spotkań informacyjnych; 

  • Analiza wniosków ze spotkań, korekta rozwiązań po spotkaniach informacyjnych, przygotowanie raportu z prezentacji społecznych; 

  • Rekomendowanie Zamawiającemu 3 wariantów do dalszych prac projektowych. 

FAZA DRUGA stanowiąca główny zakres prac projektowych polegająca na:

  • Rozpoczęcie obserwacji przyrodniczych na potrzeby opracowania Raportu Oddziaływania na środowisko;

  • Aktualizacja analizy i prognozy ruchu opracowanej w Fazie pierwszej (dla rekomendowanych wariantów);

  • Określenie zakresu merytorycznego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności;

  • Uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów (na podstawie analizy wariantów i uzyskanych opinii) oraz ostateczne ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;

  • Wykonanie Audytu BRD;

  • Dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego;

  • Wstępne rozpoznanie warunków geologicznych – opracowanie studium geologiczno-inżynierskiego;

  • Opracowanie warunków hydrogeologicznych każdego z analizowanych wariantów;

  • Dostarczenie Zamawiającemu odpowiedniego materiału do dokonania wyboru wariantów o rozwiązaniach optymalnych z punktu widzenia technicznego i ekonomicznego z uwzględnieniem ochrony środowiska i społeczeństwa;

  • Przygotowanie materiałów do prezentacji społecznych oraz przeprowadzenie powtórnych spotkań informacyjnych; 

  • Wybór wariantu preferowanego do DŚU. 

FAZA TRZECIA obejmująca uzyskanie DŚU i projekt prac geologicznych:

  • Przygotowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji DŚU dla wariantu preferowanego;

  • Złożenie wniosku i uzyskanie ostatecznej DŚU;

  • Czynny udział w postępowaniu wyjaśniającym prowadzonym podczas postępowania administracyjnego w Organie wydającym DŚU;

  • Określenie zakresu niezbędnych badań geologicznych, opracowanie oraz uzyskanie decyzji zatwierdzającej Projekt.