Krótki opis inwestycji
klasa techniczna drogi – S,
prędkość do projektowania – 130 km/h,
przekrój poprzeczny – 2×2 pasy ruchu + rezerwa pod trzeci pas,
szerokość pasa ruchu – 3,50 m,
szerokość pasa awaryjnego – 2,50 m,
szerokość poboczy o nawierzchni gruntowej – 1,25 m,
szerokość pasa dzielącego (z opaskami bez rezerwy pod 3 pas) – min.5,00 m,
kategoria ruchu – KR7 (do weryfikacji na etapie kolejnych faz dokumentacji),
nośność nawierzchni – 115 kN/oś,

Kalendarium
Inwestycja obejmuje w szczególności:
FAZA PIERWSZA o charakterze wstępnym:
Etap 1 – przygotowanie danych wyjściowych:
Analiza materiałów wyjściowych wraz ze Studium Korytarzowym wykonanym przez GDDKiA w 2021 r., zebranie i analiza materiałów archiwalnych;
Inwentaryzacja terenu poprzedzająca wstępne rozpoznanie i określenie kluczowych uwarunkowań obszaru objętego zamówieniem;
Pozyskanie z dostępnych baz danych informacji o terenie objętym zamówieniem;
Przygotowanie mapy terenu z zaznaczonymi charakterystycznymi obszarami;
Ustalenie hierarchii i kryteriów wyboru wariantów;
Opracowanie wariantów wyjściowych trasy i niwelety, opracowanie analiz i prognoz ruchu oraz rekomendowanie Zamawiającemu 8 wariantów w celu podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie wyboru wariantów do dalszej analizy;
Etap 2 – opracowanie wariantów wyjściowych:
Uzupełnienie rekomendowanych wariantów o sposób powiązania z istniejącym układem komunikacyjnym oraz wskazanie lokalizacji MOP;
Wstępne określenie wskaźników rzeczowych i kosztów finansowych;
Przeprowadzenie oceny wpływu planowanej drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Przygotowanie materiałów do prezentacji społecznych oraz przeprowadzenie spotkań informacyjnych;
Analiza wniosków ze spotkań, korekta rozwiązań po spotkaniach informacyjnych, przygotowanie raportu z prezentacji społecznych;
Rekomendowanie Zamawiającemu 3 wariantów do dalszych prac projektowych.
FAZA DRUGA stanowiąca główny zakres prac projektowych polegająca na:
Rozpoczęcie obserwacji przyrodniczych na potrzeby opracowania Raportu Oddziaływania na środowisko;
Aktualizacja analizy i prognozy ruchu opracowanej w Fazie pierwszej (dla rekomendowanych wariantów);
Określenie zakresu merytorycznego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności;
Uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów (na podstawie analizy wariantów i uzyskanych opinii) oraz ostateczne ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;
Wykonanie Audytu BRD;
Dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego;
Wstępne rozpoznanie warunków geologicznych – opracowanie studium geologiczno-inżynierskiego;
Opracowanie warunków hydrogeologicznych każdego z analizowanych wariantów;
Dostarczenie Zamawiającemu odpowiedniego materiału do dokonania wyboru wariantów o rozwiązaniach optymalnych z punktu widzenia technicznego i ekonomicznego z uwzględnieniem ochrony środowiska i społeczeństwa;
Przygotowanie materiałów do prezentacji społecznych oraz przeprowadzenie powtórnych spotkań informacyjnych;
Wybór wariantu preferowanego do DŚU.
FAZA TRZECIA obejmująca uzyskanie DŚU i projekt prac geologicznych:
Przygotowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji DŚU dla wariantu preferowanego;
Złożenie wniosku i uzyskanie ostatecznej DŚU;
Czynny udział w postępowaniu wyjaśniającym prowadzonym podczas postępowania administracyjnego w Organie wydającym DŚU;
Określenie zakresu niezbędnych badań geologicznych, opracowanie oraz uzyskanie decyzji zatwierdzającej Projekt.